๐—ฆ๐—ฎ๐—ฟ๐—ฐ๐—ฎ๐˜€๐—บ๐—ฒ ๐—ผ๐—ณ ๐˜„๐—ฎ๐—ฎ๐—ฟ๐—ต๐—ฒ๐—ถ๐—ฑ

Sommige leerlingen snappen mijn sarcasme niet altijd, anderen gaan er juist heel goed op. Zo goed, dat ze het spelletje graag mee spelen. ร‰รฉn van mijn leerlingen is zoโ€™n pro dat ook ik wel eens twijfel over of iets echt of niet is, maar dat houdt ons niet tegen om snelle opmerkingen over en weer te maken.

Het is dat hij over het algemeen niet de meest hardwerkende of braafste leerling is, dat het volgende gesprek kon ontstaan nadat een van zijn klasgenoten hem beschuldigde van het spelen van een spelletje op de iPad. Dus zeg ik op mijn zogenaamd bloedserieuze toon: โ€œDeed hij dat? Dat kan niet! Hij doet altijd alleen maar wat ik van hem vraag en hij doet niets wat niet mag!โ€

De leerling kijkt mij geschrokken aan, herpakt zich en reageert vlot terug: โ€œEcht niet! Ik doe juist niets van wat moet. Alles wat van u niet mag, staat op mijn bucketlist!โ€

Tjaโ€ฆ Uitmuntend sarcasme of toch gewoon de waarheid. Who knows? Ik begin steeds meer voor het laatste te vrezenโ€ฆ

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *