Vanavond begon het feest dat nakijken heet weer. Normaal gesproken kijk ik een toets na, zet ik punten in de kantlijn en schrijf ik soms wat dingen er bij. Iets waar leerlingen nauwelijks naar kijken.
Daarom pakte ik het vanavond anders aan, geïnspireerd door een docent via een digitale connectie, ik heb een lijstje gemaakt met mogelijke feedbackzinnen voor deze toets. In plaats van dat ik iets bij een gegeven antwoord schrijf, zet ik nu alleen de letter die verwijst naar één van de zinnen.
Morgen gaan de leerlingen op “jacht” naar hun feedback en gaan ze samen met klasgenoten proberen alle verbeterpunten mee te nemen door opnieuw de toetsvragen in te vullen op een lege versie. Zo worden ze meer geactiveerd om aan de slag te gaan met de feedback en leerpunten, leren ze meer en scoren ze de volgende keer hoger (win-win dus).
Ik ben alleen wel benieuwd hoe deze leerling gaat reageren op zijn feedback… Hier krijg ik vast iets over te horen morgen! 😅🤓