Bulls-eye
Toen ik in januari er voor koos om meer uren te stoppen in het project waar ik voor onze organisatie in zat, heb ik ingestemd met gefaseerd minder lesgeven zodat dit makkelijker op te vangen was op mijn school.
In februari moest ik 1 klas overdragen en nu deze week weer eentje. Toen ik dit voor de vakantie aan het uitleggen was aan de betreffende klas waren ze geïnteresseerd in de reden erachter, wat ik dan ging doen.
Ik probeerde toen zo goed mogelijk dat uit te leggen, dat ik daarbij blijkbaar de aandacht van leerling T. (13 jaar) even verloren was werd duidelijk toen hij vroeg: “maar wat voor een ander werk gaat u doen dan? Gaat u in de horeca?”
Ik leg uit dat mij dat wel altijd leuk heeft geleken, maar dat ik liever overdag werk.
De leerling hoort mij aan, denkt even na en maakt een analyse: “U vindt gewoon téveel leuk hè?”
Zo. Die is raak. Ik sta met mijn mond vol tanden. Volgens mij was dat de bulls-eye. Vanaf morgen beginnen de gesprekken over de inrichting volgend jaar weer en moet ik dus goed weten wat ik wil. Misschien moet ik leerling T. nog even om wat inzicht vragen?