Elk jaar is het een verrassing welke verdeling er gemaakt wordt voor mijn te geven lessen. Ik geef meerdere vakken en daardoor schuif ik nog wel eens. Vorig jaar gaf ik klas 2 wiskunde én NaSk en dit jaar geef ik klas 1 wiskunde en klas 2 NaSk.
Met als voordeel dat ik bij NaSk goed op de hoogte ben van het wiskunde programma, zeker ook omdat ik geregeld overleg met mijn directe collega die dit jaar klas 2 wiskunde geeft. Dus als ik het heb over afstand meten aan de hand van de tegels op het schoolplein, ik ze waarschuw dat tegels die schuin liggen niet even “breed” zijn als de tegels die recht liggen omdat ze schuin zijn en aanvul met: “Maar dat wisten jullie natuurlijk al, want dat hebben jullie geleerd bij wiskunde.”
Kijkt de klas mij vragend aan.
Ik: “Pythagoras!”
Hele klas: “Oooohh!”
Leerling S. (14 jaar): “Daar zijn we nu mee bezig met wiskunde!”
Ik: “Weet ik, daarom zeg ik het.”
Leerling S.: “Wisstalkt u ons?”